Rugsėjo startas su šypsena: „Gamtos mokykla“ moko mokytis su džiaugsmu, o ne baime

Nuotraukos šaltinis: gamtosmokykla.com
Artinantis naujiems mokslo metams, daugelio mokinių ir jų tėvų mintyse kirba ne tik smalsumas ir jaudulys, bet neretai ir nerimas. Ypač tie, kuriems biologija ar kiti gamtos mokslai kelia iššūkių, Rugsėjo 1-ąją gali pasitikti su ne visai nuoširdžia šypsena. Tačiau ilgametę patirtį sukaupusi biologijos korepetitorė Mingintė Bertašienė, Vilniuje įkūrusi „Gamtos mokyklą“, siekia pakeisti šį požiūrį. Jos tikslas – padėti mokiniams naujų mokslo metų startą pasitikti su džiaugsmu, o ne baime, mokantis ne per prievartą, bet su malonumu.
Naujų mokslo metų pradžia – džiaugsmas, o ne stresas
Mokslo metų pradžia dažnai asocijuojasi su įtampa: mokinių laukia naujos mokymo programos, nepažįstami mokytojai, o vyresnių klasių – ir artėjantys egzaminai. Tokia situacija gali sukelti nemažai streso tiek vaikams, tiek jų tėvams. Visgi rugsėjis neturi būti slegiantis laikotarpis. Priešingai – tai naujų galimybių startas, kurį galima pasitikti su šypsena.
Papildomas mokymasis su korepetitoriumi – vienas iš būdų padėti vaikui jaustis tvirčiau nuo pat mokslo metų pradžios. Kai mokinys jaučiasi gerai pasirengęs, jam lengviau įsitraukti į pamokas mokykloje, o sudėtingesnės biologijos temos ar artėjantys kontroliniai darbai nekelia baimės. Toks pasitikėjimas savo jėgomis ir žinojimas, kad prireikus turės papildomą pagalbą, paverčia mokslo metų pradžią ne nerimo, o džiaugsmo šaltiniu.
Mokymasis be baimės: „Gamtos mokyklos“ požiūris
Dažnai mokinių baimė mokytis kyla iš nesėkmių arba nuogąstavimo, kad kažko nepavyks suprasti. „Gamtos mokykloje“ siekiama, kad kiekvienas vaikas jaustųsi drąsiai ir užtikrintai. Čia vengiama sauso informacijos kalimo – vietoj to ugdomas gilesnis biologijos procesų supratimas, skatinamas smalsumas.
Biologijos korepetitorė Mingintė pabrėžia, jog biologijos mokslas – tai ne formulės ar terminai, kuriuos reikia mintinai iškalti, o gyva pažinimo sritis, kurios esmę perprasti padeda vaizdinės demonstracijos, palyginimai su kasdieniu gyvenimu ir net eksperimentai. Kai mokinys pradeda suvokti biologijos dėsnius ir pastebi, kaip jie atsispindi realybėje, mokymosi baimė atslūgsta – į jos vietą ateina atradimo džiaugsmas.
Svarbu ir tai, kad korepetitorė kuria jaukią, draugišką atmosferą: mokiniai žino, kad čia galima klysti, klausti, bandyti dar kartą. Toks palaikymas padeda vaikams atsipalaiduoti ir mokytis su didesniu entuziazmu.
Ilgametė patirtis ir šiuolaikiniai metodai
Daugiau nei 30 metų pedagoginio darbo patirtį turinti Mingintė Bertašienė puikiai supranta, su kokiais sunkumais susiduria skirtingų kartų mokiniai. Būdama valstybinių biologijos brandos egzaminų vertinimo komisijos narė, ji išmano, kaip ruošiami egzaminų klausimai, ir gali numatyti, kokios temos svarbiausios. Per tris dešimtmečius trunkančią karjerą ši mokytoja užaugino ne vieną laureatą – jos mokiniai sėkmingai pasirodė respublikinėse ir tarptautinėse biologijos olimpiadose, daugelis gavo aukštus įvertinimus biologijos egzaminuose.
Tačiau ilgametė patirtis nereiškia sustojimo vietoje – korepetitorė Mingintė nuolat tobulėja: dalyvauja kvalifikacijos kėlimo seminaruose, seka naujausias švietimo tendencijas. Ji dažnai kartoja, kad „gamta nestovi vietoje, tad negalime stovėti ir mes“. Todėl „Gamtos mokykloje“ taikomi metodai žengia koja kojon su laiku – nuo tradicinių vadovėlių iki modernių skaitmeninių išteklių, nuo klasikinio žinių perteikimo iki interaktyvių užduočių. Toks derinys užtikrina, kad mokiniams būtų ir aišku, ir įdomu.
Įtraukiančios pamokos – nuo teorijos iki praktikos
Vienas svarbiausių aspektų, skiriančių „Gamtos mokyklos“ užsiėmimus nuo įprastų pamokų mokykloje, yra individualizuotas dėmesys ir įtraukiantys mokymo metodai. Kiekvienam mokiniui Mingintė sudaro pritaikytą mokymosi planą: atsižvelgia į vaiko esamą žinių lygį, spragas bei tikslus.
Pavyzdžiui, jei tikslas – puikiai išlaikyti valstybinį biologijos egzaminą, dėmesys skiriamas tiek egzamino programos temoms gilinti, tiek ir egzamino sprendimo įgūdžiams lavinti. Mokantis aptariama ne tik teorija – gausu praktinių pavyzdžių, užduočių, kurios padeda įtvirtinti žinias. „Gamtos mokykloje“ naudojamos vaizdinės ir garsinės mokymo priemonės, o kartais net organizuojamos edukacinės išvykos į gamtą.
Tai leidžia mokiniams savo akimis pamatyti ir praktiškai patirti tai, apie ką kalbama per pamokas. Toks patyriminis mokymasis įtraukia vaikus, sužadina jų smalsumą ir skatina geriau įsiminti informaciją. Mokiniams nebelieka kada nuobodžiauti ar baimintis, nes kiekviena pamoka atneša ką nors naujo ir įdomaus.
Rugsėjo 1-oji neturi kelti baimės – su tinkama pagalba ji gali tapti laukiamu startu. Pradėjus mokslo metus su „Gamtos mokyklos“ komandos palaikymu, mokiniai žengia pirmyn su šypsena: žingeidūs, pasitikintys savimi ir pasiruošę priimti naujus žinių iššūkius. Biologijos korepetitorės Mingintės patirtis rodo, kad kai mokomasi su džiaugsmu, o ne iš baimės, ir rezultatai būna kur kas svaresni – tiek pažymių knygelėje, tiek asmeniniame vaiko tobulėjime.