„Maxima LT“ vadovas: vartojimas pagaliau pasiekė praėjusių metų lygį

maxima-xx-menine

Prekybos tinklo „Maxima“ duomenimis, šalies gyventojų vartojimas balandžio mėnesį pagaliau atsigavo ir pasiekė praėjusių metų lygį. Pernai rugpjūtį patvirtinus naujos nacionalinės valiutos įvedimą vartojimas ėmė mažėti ir nuosekliai atsigauti pradėjo tik šių metų vasarį. Per artimiausius mėnesius tikimasi, kad vartojimas ir toliau nuosaikiai augs.

„Šalies vartotojai atsargiai pasitiko naują nacionalinę valiutą. Jos įvedimas šalyje pristabdė vartojimą Lietuvoje: vartojimo mažėjimą fiksavome 8 mėnesius iš eilės. Vis tik, pasitvirtino mūsų optimistinė prognozė, jog vartojimo lygis balandį pagaliau pasieks praėjusių metų lygį. Taigi, dabar jau galime teigti, kad mūsų šalies vartotojai atsigavo šiek tiek greičiau nei kaimyninės Estijos po euro įvedimo, kur toks pats vartojimo lygis kaip iki euro įvedimo buvo fiksuotas tik gegužės–birželio mėnesiais“, – sako „Maxima LT“ generalinis direktorius Žydrūnas Valkeris.

Mažmeninės prekybos tinklą Lietuvoje valdančios bendrovės „Maxima LT“ fiksuojamas pirkėjų mėnesio išlaidų indeksas balandžio mėnesį pasiekė 1. Tai reiškia, kad vartojimo lygis praėjusiais metais balandžio mėnesį buvo toks pats kaip ir tuo pačiu laikotarpiu šiemet. Pirkinių krepšelio vertė taip pat išliko panaši, nes šių metų pradžioje savo sąskaita bendrovė sumažino maždaug 1,5 tūkst. maisto ir kitų pirmo būtinumo prekių kainas.

„Maxima“ pardavimai rodo, kad balandžio mėnesį labiausiai augo įvairių su sveika gyvensena ir grožio bei namų puoselėjimu susijusių prekių pardavimai: produktai maisto gamybai, kosmetika ir sveikatingumo prekės, gėlės ir jų priežiūros priemonės, švieži vaisiai bei daržovės, šviežia ir šaldyta žuvis bei jos produktai. Tačiau šiek tiek sumažėjo kulinarijos, ledų, namų ūkio ir dekoro, buitinės chemijos prekių, taip pat aprangos pardavimai.

Panašu, kad gyventojai šv. Velykoms ruošėsi iš anksto – tvarkėsi ir puošė namus dar kovą. O balandį skyrė sveikesnio maisto gamybai, savo grožiui ir kokybiškesniam laisvalaikiui, namų ir aplinkos tvarkymui.

Balandį šiek tiek (iki –9) smuko šalies Statistikos departamento fiksuojamas Vartotojų pasitikėjimo rodiklis, kuris pastaruosius kelis mėnesius iki šios stabiliai augo ir kovą buvo beveik stabilizavęsis (siekė –2). Paprastai šis rodiklis pirmasis parodo gyventojų su vartojimu susijusias nuotaikas. Šis smuktelėjimas gali turėti įtakos gegužės mėnesio vartojimo lygiui. Vis tik, tikimasi, kad drastiškai šalies vartojimas nebemažės ir artimiausiais mėnesiais įgaus nuosaikų mažmeninės rinkos augimo pagreitį.

Informuojame, kad šioje svetainėje naudojami slapukai. Toliau naršydami svetainėje sutinkate, kad slapukai atsirastų Jūsų įrenginyje. Savo duotą sutikimą bet kada galėsite atšaukti ištrindami įrašytus slapukus. Daugiau informacijos.

Slapukas yra nedidelė teksto rinkmena, kuri, apsilankius svetainėje, išsaugoma Jūsų kompiuteryje arba greitojo ryšio įrenginyje. Dėl jo interneto svetainė tam tikrą laiką gali „atsiminti“ Jūsų veiksmus ir parinktis (pvz., registracijos vardą, kalbą, šrifto dydį ir kitas rodymo parinktis), dėl to Jums nereikia kaskart jų iš naujo įvedinėti, lankantis svetainėje ar naršant įvairiuose jos puslapiuose.

Close