„Lituanicos“ skrydį įamžins Prienuose pagamintas judantis sparnas

Liepos pabaigoje Vilniuje, netoli Karaliaus Mindaugo tilto, turėtų iškilti transatlantinių lakūnų Stepono Dariaus ir Stasio Girėno legendinį skrydį įamžinantis judantis lėktuvo „Lituanica“ sparnas. Įdomu tai, kad ši vilniečių menotyrininko Sauliaus Pilinkaus, fotomenininko Sauliaus Paukščio ir architekto Valdo Ozarinsko idėja įgyvendinta ne kur nors kitur, o būtent Prienų bendrovėje „Sportinė aviacija ir Ko“.
Prie šios sparno skulptūros bene daugiausia prisidėjęs gamyklos konstruktorius Andrius Abromavičius sakė, kad tai nėra „Lituanicos“ sparno kopija. Jį mena tik oranžinė spalva ir užrašas.
Konstrukcija pagaminta iš tų pačių medžiagų, iš kurių gaminami ir plastikiniai sklandytuvai. Jos gamybai panaudota patobulinta sklandytuvo LAK-16 forma, lanžeroną imituoja metalinis vamzdis. Sparno ilgis – 6 m, plotis – 1 m 20 cm, storis – 18 cm. Eleronas nejuda, jis atskirtas tik vizualiai. Sparnas į betoninį pagrindą bus įmontuotas statmenai, o pučiant vėjui švytuos. Bet ne daugiau kaip 7 laipsnius į vieną ar kitą pusę. Tai reguliuos ribotuvas.
Pagal sostinės menininkų idėją, kitas toks pat sparnas turėjo iškilti ir Niujorko Floydo Bennetto oro uoste, iš kur 1933 m. liepos 15 d. pakilo „Lituanica“. To įgyvendinti nepavyko. Prienuose buvo užsakytas tik vienas sparnas.
Onutė Valkauskienė