Picture 022

„Revuonos“, Balbieriškio ir Išlaužo pagrindinių mokyklų pradinių klasių mokytojai, pakviesti ,,Ąžuolo‘‘ progimnazijos mokytojų komandos, laimėjusios projektą, prisijungė prie Ugdymo plėtotės centro vykdomo projekto „Pradinio ugdymo tobulinimas“. Mokytojai dalyvauja projekto rengiamuose seminaruose, dalijasi gerąja patirtimi.

Spalio 13-18 dienomis projekto ,,Pradinio ugdymo tobulinimas‘‘ organizatorius Ugdymo plėtotės centras pagal kvalifikacijos tobulinimo programą pakvietė į edukacinę kelionę (stažuotę) „Pradinių klasių mokinių praktinių problemų sprendimo gebėjimų ir kūrybiškumo ugdymo patirtis Austrijoje“. Stažuotės tikslas – plėtoti pradinių klasių mokytojų, švietimo pagalbos specialistų ir mokymosi visą gyvenimą sistemos specialistų, administracijos darbuotojų kompetencijas, reikalingas veiksmingiau ugdyti pradinių klasių mokinių kūrybiškumo, problemų sprendimo ir praktinius gebėjimus.

Į stažuotę Austrijoje vyko projekto dalyviai iš įvairių Lietuvos mokyklų. Mes, „Revuonos“, Balbieriškio ir Išlaužo pagrindinių mokyklų atstovės: Virginija Abramavičienė, Gražina Antanavičienė, Giedrė Šliumpienė, vykome drauge. Džiaugiamės, kad kvalifikacijos tobulinimo programa buvo turininga, buvo sudarytos puikios sąlygos išsikeltiems lūkesčiams įgyvendinti bei pasidalinti vertingomis įžvalgomis su kolegomis. Lankėmės Vienos pradinėse mokyklose, stebėjome  ugdymo procesą. Atradome naujų idėjų, kurias buvome įsipareigoję ,,medžioti‘‘.

Parengiamąją klasę Austrijoje privalo lankyti vaikai, kuriems iki privalomojo ugdymo lieka vieneri metai. Visuotinės priešmokyklinės programos 5- 6 metų vaikams nėra. Jie ugdomi kartu su kitais vaikais mišriose grupėse, organizuojant papildomas veiklas. Vienu iš svarbiausių vaiko brandumo mokyklai rodiklių yra išlavėjusi vaiko kalba.

Pradinėse klasėse mokiniai jau nuo 2 klasės vertinami pažymiais (penkiabalė sistema). Kaip ir Lietuvoje, specialiųjų ugdymosi poreikių mokiniai integruojami į bendrojo lavinimo klases, tačiau jiems mokykloje teikiama visų reikalingų specialistų pagalba. Pradinėje mokykloje mokymo(si) medžiaga skirstoma į privalomąją ir neprivalomąją. Privalomosios pamokos dažniausiai trunka iki 12 valandos. Labai daug dėmesio skiriama kalbų ugdymui bei sveikai gyvensenai.  Mokyklose nėra organizuoto maitinimo.

Pagrindinis Austrijos pradinės mokyklos tikslas – ugdyti rašymo, skaitymo, skaičiavimo gebėjimus. Stebėjome laisvus, kūrybiškai dirbančius porose ir komandose mokytojus, mokinius. Visose mūsų aplankytose pradinėse mokyklose pajutome didžiulį administracijos pasitikėjimą mokytoju.

Pabuvojome Austrijos Švietimo, meno ir kultūros ministerijoje, Vienos pedagoginiame universitete. Sužinojome, kad reformuojama pedagogų rengimo, kvalifikacijos tobulinimo sistema. Parengtas trijų etapų pedagogų rengimo modelis. Visi būsimieji pedagogai nuo 2014 m. turės įgyti universitetinį išsilavinimą. Iki šiol pakako 6 semestrų studijų, kad galėtų dirbti mokytoju. Pradinių klasių mokytojų, skirtingai nei pas mus, Austrijoje trūksta.

Stažuotė buvo naudinga ir kultūriniu požiūriu. Praturtėjome ne tik dalykiškai, bet ir dvasiškai. Turėjome galimybę artimiau susipažinti su Austrijos istorija, tautos vertybėmis.

 

G. Antanavičienė, V. Abramavičienė, G. Šliumpienė

Informuojame, kad šioje svetainėje naudojami slapukai. Toliau naršydami svetainėje sutinkate, kad slapukai atsirastų Jūsų įrenginyje. Savo duotą sutikimą bet kada galėsite atšaukti ištrindami įrašytus slapukus. Daugiau informacijos.

Slapukas yra nedidelė teksto rinkmena, kuri, apsilankius svetainėje, išsaugoma Jūsų kompiuteryje arba greitojo ryšio įrenginyje. Dėl jo interneto svetainė tam tikrą laiką gali „atsiminti“ Jūsų veiksmus ir parinktis (pvz., registracijos vardą, kalbą, šrifto dydį ir kitas rodymo parinktis), dėl to Jums nereikia kaskart jų iš naujo įvedinėti, lankantis svetainėje ar naršant įvairiuose jos puslapiuose.

Close