Įvadas į produktyvųjį mokymąsi

berlynas

Spalio mėnesį dvi ,,Revuonos“ pagrindinės mokyklos jaunimo klasių pedagogės vyko į projekto „Alternatyvusis ugdymas“ stažuotę Vokietijoje. Jaunimo klasių kuratorė Kristina Kravčenko vyko į Drezdeną, o socialinė pedagogė Vaida Miknevičienė lankėsi Berlyne.

Stažuotės tikslas buvo susipažinti su nauju mokymosi būdu – produktyviuoju mokymusi. Produktyvusis mokymasis – tai alternatyviojo ugdymo modelis, padedantis motyvacijos mokytis stokojantiems paaugliams išlikti mokykloje ir padidinti jų mokymosi pasirinkimo galimybes. Mokykloje sudaromos nedidelės produktyviojo mokymosi klasės. Mokiniai dalį laiko mokosi įprastose pamokose, o likusį laiką, gavę dalykų mokytojų parengtas užduotis, eina mokytis ir padirbėti į išsirinktą praktinio mokymosi vietą. Tai gali būti parduotuvė, kavinė, vaikų darželis ir pan. Tokiu būdu teorinės žinios susiejamos su gyvenimu. Kiekvienam mokiniui, atsižvelgiant į jo pomėgius, domėjimosi sritis, gebėjimus, socialinius įgūdžius, sudaromas individualus mokymosi planas, mokymosi metu kaupiamas asmeninių pasiekimų aplankas.

Tris dienas vyko seminaras „Įvadas į produktyvųjį mokymąsi“, kurio metu mums buvo parodyta, kaip šis mokymosi būdas praktiškai įgyvendinamas Vokietijos mokyklose, galėjome pasikalbėti su produktyviojo mokymosi pedagogais ir mokiniais. Taip pat buvome supažindinti su Vokietijos švietimo sistema.

Produktyvųjį mokymąsi koordinuoja 1991 m. Berlyne įkurtas Produktyvaus mokymosi institutas Europoje. Jis vykdo tęstines studijas mokytojams, konsultuoja ir padeda pasiruošti mokytojų komandoms darbui praktikos vietose, veda seminarus, atsako į klausimus, kaip sujungti praktinę veiklos dalį su teorine, padeda rasti iškilusių problemų sprendimus.

Alternatyviojo ugdymo projekte jau dalyvauja 19 šalių. Instituto dėstytojai: Conny Miksch, Heike Opfer ir Sabine Liedtke (Drezdene) bei Antje Karras, Holger Mirow ir Michael Kaselau (Berlyne), išsamiai ir įdomiai pasakojo apie produktyviojo mokymosi atsiradimo priežastis, istoriją ir dabartį. Produktyvusis mokymasis – tai mokymasis iš gyvenimo. Mokymasis grindžiamas asmeniniu mokinio interesu, bendru mokymu ir profesiniu rengimu. Tai nuolatinis ryšys su gyvenimu ir savęs išbandymas atliekant realias praktines užduotis darbo vietose. Mokinių mokymosi ir darbo savaitė susideda iš 13 val. teorijos ir 20 val. darbo praktikos vietose, kur jie atlieka stebėjimo, pažinimo ir profesijos darbo užduotis. Per 2 mokslo metus (tai yra 9, 10 klases arba 8, 9 klases) išbando 6 profesijas, sužino jų paslaptis, įgyja tam tikrų  įgūdžių, pamato, kokių asmenybės savybių reikia darbe. Su mokinių klasėmis, pasirinkusiomis alternatyvųjį mokymąsi, dirba tik du mokytojai. Jie pirmiausia yra informatoriai, konsultantai, moderatoriai, kūrėjai ir tik po to vertintojai. Mokymosi progresija matuojama asmeniniu interesu ir nelyginama su kitų pasiekimais. Mokymosi motyvacija grindžiama ryšiu su gyvenimu, atradimų džiaugsmu ir savo klaidų, paklydimų taisymu. Mokiniai dirba įvairių profesijų darbus.

Lankėmės Vokietijos miestelių: Hoyerswerda, Dobeln, Plauen bei Drezdeno ir Berlyno miestų produktyviojo mokymosi mokyklose. Pamatėme, kaip šis mokymosi būdas įgyvendinamas. Kalbėjomės su pedagogais ir mokiniais. Lankėmės praktinio mokymosi vietose, kalbėjomės su darbdaviais. Mokiniai noriai pasakojo apie savo darbą praktikos vietose: autoservise, stalių dirbtuvėse, darželyje, gėlių parduotuvėje, kavinėje, kirpykloje, jaunavedžių salone, sodų priežiūros servise, valčių remonto, statybos dirbtuvėse, sode, siuvykloje. Anot vaikų, sunkiausia pradėti dirbti nuo 8val. ir dirbti iki 14val., laikytis darbo taisyklių, susitarimų ir būti pareigingiems, bet po kiek laiko tai pasidaro normalu ir įdomu. Mokytojams sunkiausia sukurti įvairių dalykų užduotis, susijusias su profesija, nes kiekviena darbo diena turi papildyti mokinio žinias, teikti įvairių dalykų konsultacijas.

Mokyklos, kurias aplankėme, renovuotos, šviesios ir turtingos metodinės medžiagos, įvairiausių darbo priemonių. Mokytojų komandos (keturi žmonės) turi puikiai įrengtus kabinetus, šalia yra tėvų priėmimo kambarys, mokinių poilsio kambarys.

Mokiniai sako, kad produktyvusis mokymasis puikus tuo, kad mokytojai jiems skiria daug dėmesio, turi laiko atsakyti į visus kylančius klausimus ar padėti spręsti problemas. To jie pasigenda mokydamiesi įprastose mokyklose.

Tikimės, kad Lietuvoje bus sukurta teisinė bazė, kad būtų galima produktyvųjį mokymąsi taikyti ir mūsų mokyklose.

 

K. Kravčenko,

V. Miknevičienė

 

Informuojame, kad šioje svetainėje naudojami slapukai. Toliau naršydami svetainėje sutinkate, kad slapukai atsirastų Jūsų įrenginyje. Savo duotą sutikimą bet kada galėsite atšaukti ištrindami įrašytus slapukus. Daugiau informacijos.

Slapukas yra nedidelė teksto rinkmena, kuri, apsilankius svetainėje, išsaugoma Jūsų kompiuteryje arba greitojo ryšio įrenginyje. Dėl jo interneto svetainė tam tikrą laiką gali „atsiminti“ Jūsų veiksmus ir parinktis (pvz., registracijos vardą, kalbą, šrifto dydį ir kitas rodymo parinktis), dėl to Jums nereikia kaskart jų iš naujo įvedinėti, lankantis svetainėje ar naršant įvairiuose jos puslapiuose.

Close