Tėveliai apie priešmokyklinį ugdymą(si) „Ąžuolo“ progimnazijoje
Tikslas, kurio siekia tėvai, vesdami vaiką į priešmokyklinio ugdymo grupę, suprantamas vienareikšmiškai – padėti vaikui pasirengti mokytis pirmoje klasėje.
Labai svarbu, kad tėvai pasitikėtų teikiamų paslaugų kokybe, ugdymo(si) sąlygomis ir galimybėmis. „Ąžuolo“ progimnazijos Nemuno pradinio ugdymo skyriaus priešmokyklinio ugdymo grupės veikloje dalyvaujantys tėveliai sutiko pasidalinti savo mintimis.
Tėveliai palankiai vertina grupės aplinką: čia šilta, jauku, saugu. Yra žaidimų kambarys, įvairių priemonių veiklai, pakankamai erdvės vaikui ir intensyviai judėti, ir atsiskirti nuo draugų, pailsėti. „Grupės aplinka funkcionali, patraukli vaikams, skatinanti domėtis pasauliu ir gyvenimo permainomis“, – taip mano Ūdrio šeima. Jaukumo suteikia vaikų darbelių parodėlės. Eligijos mamytė sako: „Grupės aplinka primena namus, kur patogu žaisti ir bendrauti“. Grupėje kuriamos ir tradicijos. Tai grupės gimtadienis, atsisveikinimas su Zipiu, šventinis rytmetys tėvams „Aš jau pirmokas“ ir kitos.
Tėveliai džiaugiasi ir gera vaikų nuotaika, nes vaikai čia jaučiasi puikiai: yra linksmi, patenkinti savo veikla, laisvai bendrauja su bendraminčiais, šilti santykiai su grupės mokytoja ir kitais pedagogais.
Tėvai pastebi, kad pedagogai ir kiti darbuotojai su didžiuliu noru ir atsakomybe rūpinasi vaikų gerove, visapusišku ugdymu, džiaugiasi jų pasiekimais. Daugelis tėvelių palankiai vertina kitų specialistų (psichologo, logopedo, socialinės darbuotojos, muzikos mokytojos, bibliotekininkės) pagalbą. Anot Aurimo mamos, „tai maloniai bendraujantys ir suprantantys savo darbą specialistai“. Kalbant apie vaikų gerovę, atskirai reikėtų paminėti puikų vaikų maitinimą. Miglutės mamytė pastebi: „Maistas šviežias, įvairus, gausu daržovių, vaisių ir pieno produktų“.
Pozityvi tėvų nuomonė ir apie vaikų ugdymą(si). Čia ugdytiniai aktyvūs, visuomet užsiėmę, renkasi veiklą pagal savo poreikius ir pomėgius, taikomi įvairūs ugdymo būdai (vaikų išsikalbėjimo, problemų sprendimo, minčių lietaus, autoriaus kėdės ir daugelis kitų). Ugdytiniai skatinami diskutuoti, kritiškai mąstyti. Puoselėjamos dorovinės – vertybinės nuostatos. Tėvai pritarė sumanymui į vaikų veiklą integruoti tarptautinę „Zipio“ programą. Eligijos mama patenkinta, kad vaikai „turi galimybę pažinti savo jausmus, parodyti emocinę būseną“. Ūdrio šeima džiaugiasi individualizuotu požiūriu į vaiko ugdymą: „Mokytoja, organizuodama ugdymo procesą, jo turinį pritaiko pagal kiekvieno vaiko tempą bei gebėjimus“.
Per mokslo metus priešmokyklinukai palengva įsitraukia į pradinių klasių bendruomenės gyvenimą: ugdytiniai dalyvauja bendruose renginiuose, netradicinėse dienose, šventėse. Svarbu, kad maži vaikai gerai orientuojasi mokyklos aplinkoje.
Artimiausiu metu priešmokyklinukai kartu su tėveliais ruošiasi susipažinti su būsimomis pirmokų mokytojomis bei ugdymo(si) sąlygomis pradinėse klasėse. Akivaizdu, kad tėvų nuomonė „Ąžuolo“ progimnazijoje yra svarbi, į ją atsižvelgiama, įsiklausoma į pasiūlymus, pageidavimus ir visi jiems rūpimi klausimai pagal galimybes sprendžiami.
Zita Dobilienė,
„Ąžuolo“ progimnazijos Nemuno pradinio ugdymo skyriaus
priešmokyklinio ugdymo grupės pedagogė