Opozicija ragino administracijos direktorių atsistatydinti
Praėjusio Tarybos posėdžio pradžioje opozicijos atstovas Vytautas Martinaitis perskaitė opozicijos pranešimą, kuriame administracijos direktoriui Algiui Marcinkevčiui buvo pareikšti įtarimai dėl galimai neteisėtai pasirašytų 9 sutarčių su UAB „Eigesa“ (dėl vandens gerinimo įrenginių ir vandens tiekimo tinklų projektavimo ir statybos darbų atlikimo kaimiškose vietovėse).
Pranešime opozicijos atstovas teigė, kad rangovas buvo parinktas apklausos būdu, tačiau tai padaryta esą dėl to, jog projektą, kurio bendra vertė 2 431 000,00 Lt be PVM, būtų galima suskaidyti į mažus objektus ir išvengti viešųjų pirkimų.
– Gal atsitiktinumas, kad visų projekto dalių sąmatinė vertė yra iki 500 000,00 Lt. Tokiu atveju nereikia organizuoti atviro viešųjų pirkimų konkurso, kuriame galėtų dalyvauti visos šalies įmonės, pakanka apsiriboti tik apklausa. <…> Galbūt atsitiktinai savivaldybės teritorijoje veikiančios ir analogiškus ar panašius darbus atliekančios įmonės apie minėtus konkursus beveik trijų milijonų vertės projektui įgyvendinti teigia nieko negirdėjusios, – kalbėjo V. Martinaitis.
Pranešime jis paminėjo ir sporto aikštynų įrengimo vienkiemiuose – Alksniakiemio kaime, Kunigiškiuose – faktus. Opozicija išsakė abejones, ar šiuose kaimuose, kuriuose gyvena mažai žmonių, kažkas sportuos. Opozicijos vardu V. Martinaitis ragino administracijos direktorių prisiimti atsakomybę ir atsistatydinti, o merą prašė inicijuoti kreipimąsi į atsakingas institucijas, kad būtų nustatyta, ar nebuvo piktnaudžiaujama tarnybine padėtimi ir nebuvo galimai nusikalstamo pobūdžio veikų. Pranešimą pasirašė opozicijos atstovai: V. Martinaitis, J. Vilionis, M. Butkevičius ir J. Krikštolaitis.
Tarybos posėdžio metu administracijos direktorius trumpai pakomentavo opozicijos pareiškimą, į kurį vėliau bus duotas raštiškas atsakymas.
– Jeigu po tuo raštu pasirašę žmonės atsako už savo teiginius arba skaičius, kuriuos pasakė, arba ten įžvelgia įstatymo pažeidimus ir vertina kaip mano teisinius nusižengimus, tai tikriausiai prisiima atsakomybę, kad tie teiginiai yra neteisingi, klaidinantys visuomenę ar apšmeižiantys. Tuos darbus ir pirkimus yra tikrinusi ne viena ir ne dvi tarnybos. Galiu pasakyti, jog tai buvo kol kas vienintelė galimybė kaimams įvesti vandenį, pagerinti jo kokybę. Ši priemonė skirta tik iki 500 000,00 Lt bendros vertės projektui. Mes mielai būtumėm ir daugiau investavę ar į Purvininkus, ar į Šilavotą, ar į Vyšniūnus, ar į bet kurią kitą vietą. Ir su direktoriaus pasirašoma suma tai niekaip nesusiję. Tai susiję su Vietos veiklos grupės projektais, kurie vykdomi per LEADER programą. Suma negali būti didesnė kaip 500 000,00 Lt, – teigė A. Marcinkevičius.
Po Tarybos posėdžio administracijos direktorius „Naujajam Gėlupiui“ pateikė išsamesnį paaiškinimą dėl opozicijos pranešimo. Su jo turiniu supažindiname ir skaitytojus:
„Prienų rajono savivaldybės administracija pateikė paraiškas siekdama įgyvendinti projektus, tinkamus finansuoti pagal Lietuvos kaimo plėtros 2007-2013 m. programos priemonės „Kaimo atnaujinimas ir plėtra (LEADER metodu) Prienų rajono vietos veiklos grupės II prioriteto „VVG teritorijos gyvenamosios aplinkos patrauklumo didinimas ir gyvenimo sąlygų gerinimas sutvarkant ir sukuriant viešąją infrastruktūrą“ veiklą „Vandens tiekimo ir nuotekų sistemų rekonstrukcija ir įrengimas“. Prienų rajono vietos veiklos grupė kartu su Nacionalinės mokėjimo agentūros prie Žemės ūkio ministerijos specialistais įvertino paraiškas ir skyrė finansavimą projektams. Projektų vykdymui taip pat pritarė Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija. Pateikdama paraiškas projektams savivaldybės administracija privalėjo atlikti viešuosius pirkimus tam, kad į paraišką galėtų įtraukti visas su projektų vykdymu susijusias išlaidas. Remiantis Bendrųjų taisyklių pareiškėjams, teikiantiems vietos projektų paraiškas pagal Prienų rajono vietos veiklos grupės „Vietos plėtros 2009-2014 m. strategiją“ 2 punktu ,,Vandens tiekimo ir nuotekų sistemų rekonstrukcija ir įrengimas“, finansuojama iki 90 proc. visų tinkamų finansuoti išlaidų. Maksimali paramos suma vienam projektui – iki 519 600,00 Lt. Atsižvelgiant į objektų statybos ir rekonstrukcijos darbų vertę atskiriems objektams rangos darbų pirkimai buvo vykdomi mažos vertės pirkimų apklausos būdu, kaip numato Lietuvos Respublikos Viešųjų pirkimų įstatymas ir Prienų rajono savivaldybės administracijos viešųjų supaprastintų pirkimų taisyklės. Atskirų objektų pirkimas negali būti sumuojamas. Kvietimai pateikti pasiūlymus buvo išsiųsti įmonėms, atliekančioms specializuotus vandens gerinimo įrenginių statybos darbus. Nugalėtoju pripažintas mažiausias kainas pasiūlęs tiekėjas. Prienų rajone nėra įmonės, kuri atlieka vandens gerinimo įrenginių statybos darbus. Į projekto paraiškas savivaldybės administracija įtraukė šiuos rodiklius: kaimo gyventojų, kurie naudojasi sukurtomis ir pagerintomis paslaugomis, skaičių, pagal kurį galima spręsti, kiek bus investuojama įgyvendinus projektus vienam kaimo gyventojui. Vienam gyventojui vidutiniškai tenka 1 300 Lt investicijų, kai tuo tarpu įgyvendinat projektus pagal 2007-2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos ir Sanglaudos skatinimo veiksmų programą vienam gyventojui teko vidutiniškai 12 000 Lt investicijų. Rajono savivaldybės administracija siekia, kad kaimo gyventojai gautų vienodai tinkamą gyvenimo kokybę kaip ir miesto gyventojai. Iki šiol visa Europos fondų parama buvo skiriama gyvenamosioms vietovėms, kuriose yra daugiau nei 2 000 gyventojų, todėl, atsiradus galimybei pasinaudoti Lietuvos kaimo plėtros 2007-2013 m. programa, savivaldybės administracija siekia atlikti kuo daugiau darbų kaimiškų teritorijų gyventojų gerovei.“
Roma Sinkevičiūtė