ERASMUS + ir istorijos pamokos kitaip

Birštono gimnazijoje jau trečius metus sėkmingai vyksta Erasmus + daugiašalis projektas „Atmintis istoriniame kontekste“, kuriame dalyvavo per trisdešimt gimnazistų.
Paskutinę kovo savaitę vienuolika mūsų moksleivių praleido Jūrmaloje pas projekto partnerius. Šio mobilumo metu vyko daugybė renginių ir išvykų į vietas, susijusias su mūsų vykdomu projektu apie totalitarizmą ir atminties išsaugojimo svarbą. Okupacijos muziejuje Rygoje moksleiviai išsamiai susipažino su mūsų kaimynų istorija sovietinio režimo okupacijos metais, o ekskursijos po miestą metu sudėliojo išsamesnį šio tragiško laikotarpio vaizdą. Kita diena buvo skirta žydų istorijai ir genocido Latvijoje padariniams. Rodos, net dienos žvarbumas panoro prisidėti prie kraupių faktų apie šios tautos lemtį. Atminimo akmuo vietoje Didžiosios sinagogos, tušti, apleisti namai Rygos geto teritorijoje, kur žuvo šimtai žmonių, dvidešimt penki tūkstančiai sušaudytųjų Rumbulos miške, Rygos pakraštyje. Per dvi dienas vokiečių Veiklos grupė „A“, vietinių kolaborantų iš komandos „Arais“ ir Latvijos nacionalistų padedama, nužudė 24 tūkstančius žydų iš Rygos geto ir dar tūkstantį iš vakaro atvežtų žydų iš Vokietijos. Žydus šaudė tik 12 žmonių…
Baigiantis dienai aplankėme Pasaulio tautų teisuolio J. Lipkės namą-muziejų. Šis nepaprastai drąsus rygietis nuo pražūties išgelbėjo ir savo namuose išslapstė 50 žydų. Šiuolaikiškas, neįprastas muziejus paliko optimizmo, blogio įveikiamumo įspūdį.
Dar viena įsimintina istorijos pamoka įvyko Pirmojo pasaulinio karo mūšio vietoje, Tyrelių pelkėje. Čia projekto dalyvių laukė karinėms pratyboms pasirengęs Pirmojo pasaulinio karo „karininkas“-gidas, kuris neleido nei nuobodžiauti, nei sužvarbti. Faktai, išgirsti mūšio lauke, dalyvių teigimu, atmintyje išliks ilgam.
Daug prasmingų veiklų vyko Jūrmalos valstybinėje gimnazijoje. Latvių, lenkų, lietuvių moksleiviai ir būsimieji mokytojai iš Belgijos, pasiskirstę į grupes, atliko užduotis, IT įrankiais kūrė pristatymus, apžvelgė trejų metų nuveiktus darbus, dalinosi įspūdžiais, o vakarus smagiai leido prie jūros ir naujų draugų būryje. Mūsų III klasės gimnazistai kitaip mokėsi visą savaitę. Projekto vadovės Rūtos Vileikienės nuomone, tai, kad istorijos pamokos vyko natūralioje aplinkoje, leido jiems daug stipriau ir giliau suvokti istorinės atminties svarbą. Mokiniai pripažįsta, kad natūralus anglų kalbos vartojimas užsiėmimuose, ekskursijose, bendraujant labai sustiprino jų kalbinius įgūdžius. Pamokos kitaip tikrai kelia mokinių susidomėjimą!
Projekto koordinatorė Birutė Sinkevičienė