Prienų „Revuonos“ pagrindinėje mokykloje išbandytas mobiliosios įrangos komplektas

DSCF7503

Šiandienos mokinius labai svarbu įtraukti į sąmoningą ir aktyvų mokymąsi, būtina išnaudoti informacinių komunikacinių technologijų galimybes pamokose. Informacinės komunikacinės technologijos visai neseniai mums, mokytojams, buvo iššūkis, o vaikams tai įprastos ir būtinos priemonės, be kurių jie neįsivaizduoja gyvenimo. Pagal pernai Europos Komisijos atliktą tyrimą, Lietuvos aštuntų klasių mokiniai, vertindami savo galimybes naudoti IT priemones, buvo vieni labiausiai pasitikinčių savo jėgomis Europoje.

DSCF7503

IT naudojimas pamokose yra vienas iš būdų ugdyti visapusišką žmogų. Mokytojų darbas tampa lengvesnis, mokinių veikla įvairesnė, kai mokyklos aprūpinamos kompiuteriais, atsiranda vis naujų mokytojams skirtų skaitmeninių aplinkų, tokių kaip: „Ugdymo sodas“, eMokykla ir kt. Prienų „Revuonos“ pagrindinė mokykla stengiasi išnaudoti visas siūlomas galimybes, todėl dalyvavo LR ŠMM, Švietimo aprūpinimo centro vykdomame projekte „Technologijų, menų ir gamtos mokslų infrastruktūra“ ir gavo mobiliosios įrangos komplektą, kurį sudaro mokytojo nešiojamas kompiuteris ir 30 kompiuterių mokiniams.

Lietuvių kalbos pamokoje nešiojamų kompiuterių komplektą išbandė dešimtokai. Mokiniai mokėsi rašyti diskusinį straipsnį „Buvimas kartu – džiaugsmas ar rūpestis?“ Dešimtokai žiūrėjo mokymosi svetainėje eMokykla esantį animacinį filmą, sukurtą Bitės Vilimaitės novelės „Kada piešime perlinę vištelę?“ motyvais. Aptarę filmą mokiniai diskutavo, kas padeda ar trukdo suprasti vieniems kitus. Naudodamiesi nešiojamais kompiuteriais dešimtokai skaitė Bitės Vilimaitės novelę „Kačiukas“, gilinosi į novelės potekstę, apmąstė, kodėl dera būti dėmesingiems, ko reikia, kad žmogus pasijustų laimingas. Kadangi kompiutrinės įrangos mokykloje yra pakankamai, mokiniai turėjo galimybę dirbti lietuvių kalbos kabinete ir individualiai atlikti teksto suvokimo užduotis, esančias svetainėje. Prisiminę diskusinio straipsnio reikalavimus, mokiniai kompiuteriais atliko praktinę užduotį – naudodamiesi minčių žemėlapiu, esančiu jau minėtoje svetainėje, sudarė diskusinio straipsnio planą, kuriame formulavo teiginius, pateikė argumentus ir kontrargumentus. Kaip mokiniams sekasi atlikti užduotis, galima buvo stebėti mokytojo nešiojamame kompiuteryje. Apibendrinus pamoką laukė namų darbai – parašyti diskusinį straipsnį „Buvimas kartu – džiaugsmas ar rūpestis?“

Darbo su šia įranga galimybės labai didelės. Mokytojas gali kurti produktyvesnį ugdymosi procesą ir lanksčiau jam vadovauti, sudominti mokinius ir kelti jų mokymosi motyvaciją, suteikti naujų įgūdžių. Mokiniai gali naudotis ne tik mokomosiomis svetainėmis, bet ir atlikti testus, įvairias kūrybines užduotis, ieškoti bei perduoti informaciją, ugdyti kritinį mąstymą, kryptingai ir produktyviai dirbti grupelėmis ar individualiai vertinti, įsivertinti ir kt.

Prienų „Revuonos“ pagrindinės mokyklos lietuvių kalbos mokytoja Vytautė Kurtovienė, mokyklos direktorė Ilona Balčiukynienė

 

Informuojame, kad šioje svetainėje naudojami slapukai. Toliau naršydami svetainėje sutinkate, kad slapukai atsirastų Jūsų įrenginyje. Savo duotą sutikimą bet kada galėsite atšaukti ištrindami įrašytus slapukus. Daugiau informacijos.

Slapukas yra nedidelė teksto rinkmena, kuri, apsilankius svetainėje, išsaugoma Jūsų kompiuteryje arba greitojo ryšio įrenginyje. Dėl jo interneto svetainė tam tikrą laiką gali „atsiminti“ Jūsų veiksmus ir parinktis (pvz., registracijos vardą, kalbą, šrifto dydį ir kitas rodymo parinktis), dėl to Jums nereikia kaskart jų iš naujo įvedinėti, lankantis svetainėje ar naršant įvairiuose jos puslapiuose.

Close