Spalio 27–30 d. mokyklose vyks projekto „Lyderių laikas 2“ renginiai

Prienų rajono savivaldybė yra viena iš 15 Lietuvos savivaldybių, dalyvaujančių projekte „Lyderių laikas 2“. Šiuo projektu siekiama sukurti lyderystei palankią aplinką, kad Lietuvoje būtų kuo daugiau atsakingų, kūrybingų, į nuolatinį mokymąsi ir tobulėjimą susitelkusių švietimo profesionalų. Projektą Prienų rajono savivaldybėje koordinuoja Švietimo skyrius, įgyvendina – 10-ies žmonių kūrybinė komanda. Projekte dalyvauja „Ąžuolo“ progimnazija, „Žiburio“ gimnazija, „Revuonos“ pagrindinė mokykla, Veiverių Tomo Žilinsko gimnazija, Išlaužo ir Skriaudžių pagrindinės mokyklos. Dalyvaujant projekte mūsų rajone buvo sukurtas ir išbandytas lyderystės modelis „Mokytojų kūrybiškumo ir lyderystės plėtra Prienų rajone“.
Baigiantis antrajam projekto „Lyderių laikas“ etapui Prienų rajono mokyklose prasidės apibendrinamieji projekto veiklų renginiai:
„Žiburio“ gimnazijoje – spalio 27 d. 9.00 val. (dalyvauja „Žiburio“ ir Jiezno gimnazijų komandos);
„Ąžuolo“ progimnazijoje – spalio 27 d. 13.00 val. (dalyvauja „Ąžuolo“ progimnazijos, Balbieriškio pagrindinės mokyklos ir „Saulutės“ lopšelio-darželio komandos);
„Revuonos“ pagrindinėje mokykloje – spalio 30 d. 9.30 val. (dalyvauja „Revuonos“ ir Šilavoto pagrindinių mokyklų komandos);
Išlaužo pagrindinėje mokykloje – spalio 28 d. 9.30 val. (dalyvauja Išlaužo ir Pakuonio pagrindinių mokyklų komandos);
Veiverių T. Žilinsko gimnazijoje – spalio 29 d. 9.30 val. (dalyvauja Veiverių T. Žilinsko gimnazijos ir Stakliškių vidurinės mokyklos komandos);
Skriaudžių pagrindinėje mokykloje – lapkričio 12 d. 9.30 val. (dalyvauja Išlaužo ir Pakuonio pagrindinių mokyklų komandos).
Renginių metu Prienų rajono švietimo bendruomenės atstovai aptars modelio pagalba įgyvendintas veiklas ir įvykusius pokyčius. Mokyklų teigimu, šis modelis buvo svarbu, nes padėjo sutelkti švietimo bendruomenę gerinant ugdymosi kokybę, skatinant lyderystę ir atsakingą mokyklos bendruomenės narių bendradarbiavimą, įvairinant mokymo nuostatas ir būdus gerinti mokytojo ir mokinio dialogą. Šiandien modelio kūrėjai bei įgyvendintojai teigia, kad drąsiai imtųsi ir kitų pokyčių.
Prienų rajono lyderystės plėtros modelio kūrėjai ir įgyvendintojai, reflektuodami nuveiktus darbus, pastebėjo, kad rajono švietimo bendruomenė į lyderystę pradėjo žiūrėti giliau, plačiau. Ženkliai padidėjo refleksijos metodo naudojimas ir svarba, priimant sprendimus dažniau remiamasi duomenimis. Be to, jaučiami konkretūs pokyčiai: naujos iniciatyvos mokyklose, drąsesnis kalbėjimasis apie patirtis, aktyvesnis mokytojų, mokinių įsitraukimas, tarpusavio santykių laisvėjimas, didesnis mokinių pripažinimas iš mokytojų pusės. Stiprėja švietimo bendruomenės įsitraukimas į sprendimų priėmimą, didėja įsipareigojimas bendriems tikslams ir atsakomybė.
Į mokymąsi pagal įvairias strategijas projekto metu įsitraukė 100 proc. švietimo skyriaus darbuotojų; 50-100 proc. projekte dalyvavusių mokyklų mokytojų; 100 proc. projekte dalyvavusių mokyklų vadovų; 20-60 proc. mokinių; 2-20 proc. tėvų. Modelio veiklomis susidomėjo visa rajono švietimo bendruomenė, ne tik projekte dalyvaujančios mokyklos, todėl vykstančių renginių metu bus aptariamas ir šių veiklų tęstinumas, įtraukiant visas mokyklas.
Švietimo skyriaus informacija