Švietimo darbuotojai dalinosi profesinio meistriškumo patirtimi

Balandžio 16 d. Prienų kultūros ir laisvalaikio centre vyko Prienų švietimo centro organizuota švietimo darbuotojų konferencija „Skaitmeninių mokymo priemonių naudojimas ugdymo procese. Kaip mums sekasi?“. Į konferenciją susirinko beveik aštuoniasdešimt rajono mokytojų, specialistų.
Atidarydama konferenciją ir sveikindama jos dalyvius Prienų švietimo centro direktorė Danutė Stankevičienė pabrėžė, kad globalizacijos procesai paveikė ir švietimo sistemą. Vadovėliai universitetuose ir mokyklose tampa atgyvena, nes šiuolaikinės technologijos leidžia naudotis neišsenkamais informacijos klodais. Šiandien nieko nebestebina elektroniniai dienynai mokyklose, elektroniniai vadovėliai internete. Visa tai, anot direktorės, švietimo darbuotojus verčia sisteminti, inventorizuoti turimus išteklius ir patirtį. „Šiandien yra apie ką pamąstyti, ir pats laikas pamąstyti, kaip informacinių technologijų kompetencijas tobulina visos švietimo sistemos darbuotojai“, – pabrėžė D. Stankevičienė.
Konferencijoje dalyvavęs Prienų rajono savivaldybės administracijos Švietimo skyriaus vedėjas Rimvydas Zailskas pasidžiaugė, kad Švietimo centras laikosi savo filosofijos ir užsibrėžtų tikslų kiekvienais metais per mokinių pavasario atostogas rengti konferenciją aktualiomis laikmečio temomis. „Kiek toli esame pažengę, diegdami informacines technologijas pamokose?.. Manau, verta apie tai pasidalinti patirtimis. Kita vertus, IT naudojimas pamokose tiesiogiai susijęs su kita labai aktualia šiandienos Lietuvos švietimo kryptimi – ėjimo nuo mokymo pamokoje link mokymosi pamokoje, nes skaitmeninių mokymo priemonių, IT naudojimas suteikia pačias didžiausias galimybes mokiniams mokytis patiems. Perėjimas nuo mokymo prie mokymosi palaipsniui bei praktiškai įgyvendinama mūsų rajono mokyklose“, – teigė Švietimo skyriaus vedėjas, linkėdamas konferencijos dalyviams ne tik pasidalinti idėjomis, bet ir vieniems iš kitų pasimokyti, kaip IT pritaikyti pamokose.
Švietimo centro organizuotos tradicinės konferencijos tema sutapo su rajono mokytojų metodinių darbų tema. Konferencijos pradžioje Švietimo skyriaus vedėjas įteikė padėkas geriausių metodinių darbų autoriams: Šilavoto pagrindinės mokyklos pradinio ugdymo mokytojai metodininkei Laimai Astrauskaitei už darbą „Skaitmeninės mokymo priemonės pradiniame ugdyme“, Pakuonio pagrindinės mokyklos anglų kalbos mokytojai metodininkei Ritai Markovskajai už darbą „Holidays/ Festivals/ Traditions“, Jiezno gimnazijos pradinio ugdymo vyr. mokytojai Romai Kandrotienei už darbą „Žiemą miegantys gyvūnai“ (Pasaulio pažinimas 3 klasei), Prienų „Revuonos“ pagrindinės mokyklos chemijos mokytojai metodininkei Daliai Skučienei ir informacinių technologijų mokytojai ekspertei Rasai Alaburdienei už darbą „Skaitmeninių mokymo priemonių panaudojimas chemijos pamokose“, Naujosios Ūtos pagrindinės mokyklos matematikos mokytojai metodininkei Inai Aleksiūnienei už darbą „Skaitmeninės mokymo priemonės ir jų panaudojimas kūrybiškumo kompetencijos ugdymui matematikos pamokose“.
Švietimo centro direktorė D. Stankevičienė taip pat įteikė padėkas Balbieriškio pagrindinės mokyklos informacinių technologijų mokytojui metodininkui Žydrūnui Tautvydui už parodai pateiktą originalų darbą, Skriaudžių pagrindinės mokyklos pradinio ugdymo vyr. mokytojai Rimai Šiškauskienei už kūrybišką skaitmeninių mokymo priemonių panaudojimą pradiniame ugdyme.
Konferencijoje rajono pedagogai ir svečiai pristatė savo sukurtas arba adaptuotas bei pritaikytas konkrečiose pamokose skaitmenines mokymo priemones, dalijosi patirtimi, kaip sekasi jomis naudotis, pritaikyti konkrečiai klasei, pamokai.
Pranešimą „Skaitmeninės mokymo priemonės ugdymo procese. Kas? Kaip? Kodėl?“ paruošusi viešnia iš Vilniaus, Švietimo informacinių technologijų centro Švietimo portalo skyriaus vedėjo pavaduotoja Asta Buinevičiūtė pabrėžė, jog naujoji skaitmeninė karta, kuri ateina į mokyklą, pedagogus verčia dirbti kitaip. Kitaip – tai prisitaikyti prie naujovių, kompiuterinės technikos, skaitmeninių mokymo priemonių panaudojimo ugdymo procese. Pasak A. Buinevičiūtės, Lietuvoje vis daugiau atsiranda mokyklų, kuriose IT taikomos visai natūraliai net ir pradinėse klasėse. „Į klausimą, kas būtų buvę kitaip, jeigu, tarkime, planšetinių kompiuterių pamokoje nebūtų buvę, mokytojų atsakymai skamba maždaug taip: „Planšetiniai kompiuteriai ir kompiuteriai gali leisti dirbti su vaikais skirtingai“. Todėl kuriant skaitmenines užduotis pirmiausia reikia pažvelgti į tai, kaip jos bus taikomos: visiems vienodai ar pagal kiekvieno vaiko gebėjimus, kad jis pasiektų didžiausią pridėtinę vertę ir gautų iš to naudos. XXI amžiaus vaikas yra labai bendraujantis, bendradarbiaujantis, kritiškas, kūrybiškas – tik mokytojui reikia rasti raktą jo gebėjimams atrakinti, ir kaip tik skaitmeninės priemonės gali tai padėti. Šių dienų mokinys, atėjęs mokyklą, sako: „Gal galėtumėte sukurti standartais paremtą, orientuotą į mokinį, individualizuotą ir faktais grįstą mokymosi aplinką, rengiančią mus realaus gyvenimo pokyčiams?“ Šiame klausime atsispindi viskas, kas yra mūsų švietimo sistemoje, ir tai, ko mes siekiame ir norime. Tai galime pasiekti pasitelkę IT, naudodami jas kūrybiškai, naudodami kitaip“, – kalbėjo Švietimo portalo skyriaus vedėjo pavaduotoja.
Iškilus klausimui, kur skaitmeninių priemonių rasti, A. Buinevičiūtės nuomone, visos turėtų būti švietimo portale, kad mokytojai galėtų lengvai surasti, galėtų tarpusavyje bendradarbiauti, keistis informacija. Pranešėjos teigimu, galima skaitmeninių priemonių rasti ir Ugdymo plėtotės centro tinklalapyje, ir inovatyvių mokytojų svetainėse, skaitmeninėje bibliotekoje bei kitose duomenų saugyklose, tačiau patogiausia, kad viskas būtų vienoje vietoje, kad ruošiantis pamokai galima būtų nesunkiai jas surasti ir pasinaudoti. „Skaitmeninės priemonės leidžia mūsų pamoką paversti naujų galimybių erdve, leidžia kilti aukštyn ir kiekvieną kartą nepasiklysti. Jūsų darbai rodo, kad esate pakankamai inovatyvūs, kiekvienas turite savo sėkmės istoriją, kurią galėtumėte papasakoti. Jūsų skaitmeniniai objektai vienaip ar kitaip motyvuoja mokinius mokytis, sukuria kitokią mokymosi aplinką, leidžia mokiniams sužinoti kažką naujo, bet kitaip, nei jie mokėsi iki šiol“, – baigdama pranešimą A. Buinevičiūtė kvietė mokytojus nenuleisti rankų, nepaisant to, ką sako kiti, ir kartu kurti Lietuvos švietimą, kuriant savo skaitmenines priemones, dalinantis jomis su kolegomis.
Išklausyti ir kitų svečių pranešimai. Kauno Kazio Griniaus progimnazijos fizikos ir gamtos mokytoja ekspertė Rima Baltrušaitienė skaitė pranešimą „Aktyviosios pamokos ugdymo procese“. Apie tai, kaip skaitmeninės mokymo priemonės pritaikomos pradiniame ugdyme, patirtimi dalinosi Šilavoto pagrindinės mokyklos pradinio ugdymo mokytoja metodininkė Laima Astrauskaitė, Skriaudžių pagrindinės mokyklos pradinio ugdymo vyr. mokytoja Rima Šiškauskienė, Jiezno gimnazijos pradinio ugdymo vyr. mokytoja Roma Kandrotienė. Pakuonio pagrindinės mokyklos anglų kalbos mokytoja metodininkė Rita Markovskaja parengė pranešimą, kaip pasitelkus interaktyvias užduotis galima įveikti anglų kalbos „siaubus“ – artikelius ir laikus. Balbieriškio pagrindinės mokyklos informacinių technologijų mokytojas metodininkas Žydrūnas Tautvydas kalbėjo tema – „Skaitmeninė mokymo priemonė. Ar verta?“. Pranešimų valandėlę užbaigė Prienų rajono savivaldybės Mokytojų metodinės tarybos pirmininkė, Išlaužo pagrindinės mokyklos rusų kalbos mokytoja metodininkė Audronė Ramoškienė. Ji pasidalino Mokytojų metodinių darbų parodos „Skaitmeninės mokymo priemonės ir jų panaudojimas ugdyme“ gerąja patirtimi.
Konferencijoje buvo pristatyti ir mokytojų I. Aleksiūnienės, D. Skučienės bei R. Alaburdienės stendiniai pranešimai, kuriuose buvo galima susipažinti, kaip įvairios skaitmeninės mokymo priemonės panaudojamos matematikos, chemijos pamokose, kaip jos padeda motyvuoti, įtraukti mokinius į aktyvų pažinimo ir kūrybos procesą.
Apibendrinant konferenciją buvo padaryta išvada, kad tikslingai ir kūrybiškai naudojamos skaitmeninės mokymo priemonės gali padėti mokytojui lengviau pasiekti pamokos tikslus, padaryti pamoką patrauklesnę ir įdomesnę, padėti mokiniams mokytis.
Roma Sinkevičiūtė